Zajímavý model auta, který má dnes bohužel jeden podstatný problém. I když se auto považuje za stále dobré a kvalitní, jeho jasným negativem je především tovární autorádio. Naštěstí v dnešní době není žádný problém autorádio vyměnit. Jak by měla proběhnout? Podívejte se na náš postup.
Demontáž stávajícího autorádia
Jak na to? Podobně, jako je tomu u řady jiných vozů. Je nutné mít specielní klíče ( u tohoto BMW většinou šroubovák a plastové "klíče" pro demontáž plastů ). Jak na to se dozvíte třeba v návodu, nebo z obrázků na internetu. Stačí mít požadované nářadí, správný grif a demontáž rádia z vozu BMW e46 je hračkou. Jakmile je vyjmuto, stačí odpojit jednotlivé kabely a je hotovo.
Natažení nové kabeláže
S montáží nového autorádia může souviset i tažení nové kabeláže. Zde se můžete setkat s jednou komplikací. Pokud ve vozidle za rádiem nejsou klasické "hranaté" FAKRA konektory s přívodem napájení a zvukových kabelů od reproduktorů, bude potřeba natažení kabelů ze zadní části vozidla ( kufr ). Tato 6 metrová redukce se jao univerzální produkt nevyrábí, pokud kupujete speciální autorádio, je možnost ji zakoupit ke kupovanému modelu rádia ( to by výrobce měl mít vždy v nabídce ).
Koupě speciálních kabelů
Kabeláž lze vždy zakoupit pouze k OEM autorádiim pro BMW e46, pokud by se zákazník rozhodl pro klasické 2din autorádio, tak tu kabeláž by si musel vyrobit ( pokud by byla samozřejmě potřeba a nebyli by euro kostky pro připojení hned za rádiem ). U modelu BMW e46 jsou tyto případy však ojedinělé na rozdíl od BMW e53, kde se kabeláž natahuje prakticky v každém případě.
Zapojení rádia
Pokud není potřeba natažení kabeláže, použijeme pouze ISO redukci a pokud se instaluje 1din nebo 2din autorádio, bude potřeba redukční rámeček. U BMW e46 je velmi typické, že klimatizace je hned pod rádiem a proto je potřeba přemístit klimatizaci za místo dolního kastlíku ( nad lištou s tlačíky pro DSC nebo výhřev ). V této montáži, lze vidět umístění klimatizace před tím než se do vozidla naisntalovalo speciální autorádio.