Odhlučnění elektromobilu

www.reallygreatiste.com (815 × 400 px) (1083 × 400 px) (22)

Spousta lidí se mylně domnívá, že když si pořídí auto na elektřinu, nějaký hluk v interiéru je nemusí trápit. Jenže chyba lávky. Přestože u elektromobilů logicky odpadá jeden z hlavních původců hluku – motor, také tento typ aut trpí v důsledku hluku od vozovky, kol, aerodynamiky, vrzajících plastů a jiných známých původců diskomfortu v autě.

I zde přitom platí, že automobilky na odhlučnění šetří, avšak v případě těchto aut je to dohnáno do ještě většího extrému – vzhledem ke hmotnosti baterií se výrobci snaží co možná nejvíce šetřit na materiálu, což se pak odráží v mimořádně tenkých kovových částech karoserie a takřka naprosté absenci akustických a antivibračních materiálů.

Máme zde proto paradoxní situaci, kdy jsou auta typu Nissan Leaf nebo celé portfolio Tesly navzdory absenci motorové jednotky paradoxně hlučnější než jejich neekologičtí a Evropskou unií nenávidění bratři a sestry z řad vozů s naftovým nebo benzinovým motorem.

  Jak je třeba přistupovat k odhlučnění elektromobilu? Na co je třeba se zaměřit a jaké problémy se odhlučněním vyřeší? Pojďme se na to podívat.

 

2din - ikonky (5) Odhlučnění je nutné absenci motoru navzdory

Co se týče odhlučnění elektromobilu, v zásadě je to jednoduché – provádí se stejně jako u osobního automobilu, s tím rozdílem, že se technici nemusejí tolik soustředit na vytlumení motorového prostoru. Práce tak spočívá v odhlučnění dveří, podlahy, podběhů, střechy, kufru apod.

2din cz - FOTO BLOG (5)

 

  Jak už bylo zmíněno v úvodu, tak – přestože se pohybujeme v cenové kategorii od milionu korun výš – je v těchto vozech až trestuhodně málo továrního odhlučnění, což si v kombinaci s tenkými kovy a plasty žádá aplikaci tlustšího antivibračního a protihlukového materiálu, případně přidání dodatečné vrstvy/vrstev.

 

2din cz - FOTO BLOG (4)_1

Tenké kovy rády rezonují, plasty skřípou a aerodynamický hluk během rychlejší jízdy může být až překvapivě vysoký, nemluvě o hluku od vozovky a kol. I zde přitom platí, že pokud chcete hluk v interiéru auta snížit co možná nejvíce, nemá smysl troškařit – je lepší se pustit rovnou do kompletního odhlučnění celého vozu.

 

2din - ikonky (4) Čistě, zeleně a pohodlně

V kompletně odhlučněném elektromobilu se razantně sníží hluk od vozovky a zamezí se rezonancím. Vůz navíc bude působit mnohem bytelněji a kvalitněji, což je u drahých elektromobilů trochu paradox. V řádně vytlumeném voze jsou navíc sníženy vibrace a nevržou plastové části, zejména ve dveřích. Dobře odhlučněné dveře zase zlepší akustický projev reproduktorů.

  Když už je řeč o plastech a dveřích, lidé se je často bojí rozebrat, protože jsou nové a mají obavy o záruku. Obavy však naštěstí nejsou na místě. Na přání zákazníka plasty podlepíme a zamezíme tření jednoho o druhý, což je mimochodem trvalé řešení, s nímž vůz nebude vydávat nepříjemné skřípavé zvuky ani po několika letech náročného provozu.

2din cz - FOTO BLOG (6)

 

Nechte si váš elektromobil odhlučnit u nás v 2din.cz

Vlastníte automobil z kategorie elektromobilů a rádi byste jej nechali odhlučnit? Možná vás nemile překvapilo, že navzdory absenci benzinového nebo naftového agregátu je váš vůz hlučnější než byste čekali, a zvýšení jízdního komfortu vám razantně zpříjemní čas strávený v autě.

  Pokud to s odhlučněním myslíte opravdu vážně, obraťte se na techniky u nás na dílně. Za dobu co působíme na trhu již odhlučnili velkou spoustu vozů, což se týká i elektromobilů, které z důvodů zmíněných výše vyžadují zvláštní péči. U nás máte jistotu profesionálního jednání, pečlivého provedení a kvality k vaší maximální spokojenosti.

 

 www.reallygreatiste.com (815 × 400 px) (1083 × 400 px) (1083 × 100 px) (1083 × 80 px)