Dodávky jsou obecně známé svou vysokou hlučností. Přestože nabízejí velký prostor, automobilky šetří na odhlučnění karoserie. Tento nedostatek není patrný jen u nižších tříd, ale i u dražších modelů, které sice nabízí lepší odhlučnění, ale standard pohodlí výrazně zaostává za osobními vozy. Rozlehlý interiér dodávek umocňuje šíření hluku, ať už od motoru, kol nebo aerodynamického odporu. Rezonanční plochy, jako je střecha, podlaha či boční panely, často fungují jako rezonátory, což má za následek nepříjemné frekvence.
Mercedes V-Class, stejně jako většina pasažérských dodávek, vychází z konstrukce pracovních modelů. Tyto vozy jsou vybaveny jen minimálně vylepšenými materiály, jako jsou akustické pěny nebo antivibrační vrstvy. To však nestačí na zajištění komfortní jízdy. Hluk v interiéru proto přímo ovlivňuje pohodlí cestujících, únavu řidiče a celkovou kvalitu cestování.
Majitel Mercedesu V-Class se rozhodl pro balíček Premium Plus, aby dosáhl maximálního komfortu, snížil únavu na dlouhých trasách a eliminoval nadměrný hluk a vibrace.
3 technici
2 dny
Fotodokumentace
Odhlučnění podlahy
Podlaha byla izolována dvouvrstvě pomocí antivibračních a akustických materiálů. Antivibrační vrstva zpevňuje konstrukci a omezuje přenos vibrací z podvozku, zatímco akustický materiál pohlcuje hluk a poskytuje tepelnou izolaci. Tento postup zlepšuje izolaci od silnice a podvozku, což je klíčové pro dlouhodobý komfort.
Odhlučnění střechy
Střecha byla izolována antivibračním materiálem pro zpevňení největší rezonanční plochy ve vozidle. Akustické materiály pohltily zbylý hluk, což přispělo k eliminaci efektu „bubnu“.
Odhlučnění mezimozoru a kapoty
Prostor pod kapotou byl odhlučněn dvouvrstvě: antivibračním materiálem a pěnou, která přispívá k izolaci od motoru a snižuje hluk pronikající do kabiny.
Odhlučnění podběhů
Podběhy byly izolovány speciální pěnou, která nesaje vodu, a antivibračními materiály. Tento postup efektivně snižuje hluk od kol a povrchu vozovky.
Závěr
Po aplikaci balíčku Premium Plus bylo dosaženo výrazného zlepšení komfortu. Hluk v kabině se snížil na minimum, vibrace a rezonance byly zcela eliminovány. Zvýšil se pocit luxusu a klidné jízdy, což ocení nejen řidič, ale i pasažéři. Tento balíček je ideální volbou pro ty, kteří chtějí dosáhnout dlouhodobé efektivity a maximálního komfortu.
Produkt | Množství | Cena | Celkem |
Adaptéry k reproduktorovému konektoru Mercedes ZRS-AG-17 | 2 ks | 189 Kč | 378 Kč |
Akustický materiál STP Biplast 10 | 7 ks | 220 Kč | 1540 Kč |
Antivibrační materiál STP Black Gold Camo | 71 ks | 150 Kč | 10650 Kč |
Antivibrační materiál STP Black Silver | 15 ks | 130 Kč | 1950 Kč |
Audio System MFIT Mercedes V-class W447 EVO 2 | 1 ks | 4390 Kč | 4390 Kč |
CTK Multimat PRO zvukově izolační materiál | 11 ks | 249 Kč | 2739 Kč |
Materiál pohlcující zvuk StP Relief 15 Premium | 11 ks | 499 Kč | 5489 Kč |
Protihlukový materiál STP Bromo | 4 ks | 290 Kč | 1160 Kč |
Termoakustický materiál STP AeroFlex 10 | 2 ks | 350 Kč | 700 Kč |
Termoakustický materiál STP AeroFlex 3 | 10 ks | 260 Kč | 2600 Kč |
Textilní páska STP Madeline | 6 ks | 49 Kč | 294 Kč |
PREMIUM PLUS | Namontované v tomto voze
Pro ty, kteří hledají absolutní špičku v odhlučnění vozidla, je balíček PREMIUM PLUS tou nejlepší volbou. Tento balíček nabízí kompletní odhlučnění nejen interiéru, ale také klíčových exteriérových částí vozu, což zajišťuje maximální komfort a minimální hluk při jízdě. Zahrnuje všechny oblasti pokryté balíčkem Premium a navíc se zaměřuje na odhlučnění předních a zadních podběhů, mezimotorového prostoru, kapoty a úpravy těsnění gum.
✅ Kompletní odhlučnění interiéru
✅ Kompletní odhlučnění exteriéru: kapota, mezimotor, všechny podběhy
✅ Špičkové materiály: Používáme vysoce kvalitní antivibrační, akustické a protihlukové materiály
✅ Bezkompromisní řešení: Určeno pro ty, kdo chtějí absolutní ticho a komfort ve svém vozidle
✅ Investice nejen do pohodlí, ale i do zdraví
Máte zájem o podobnou montáž? Napište nám.
Odesláním souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.