Toto vozidlo se v ulicích České republiky jen tak nevidí, už vůbec ne pak v montážních dílnách za účelem jeho odhlučnění. Abychom se jeho vozu ujali, dorazil k nám majitel této Lady Nivy až se Slovenska. I když se design již od 80.–90. let prakticky nezměnil, tento konkrétní kousek je ve skutečnosti prakticky nový a s minimálním nájezdem. Za pozornost zcela určitě stojí to, jak vypadá originální odhlučňovací hmota v tomto voze. Výsledkem našich snažení byla účinná kooperace značky StP s ruským výrobcem Lada. Stříbrné pláty antivibračního materiálu na fotkách ve skutečnosti představuje StP Bomb, který dokonce dříve měl tento stříbrný design. My na dílně používáme StP Bomb Aero, který je odlehčen bez ztráty kvality.
Stejně jako u všech vozidel jsme podlahu tohoto auta odhlučnili třemi vrstvami materiálu. Jako první vrstva nám posloužil materiál StP Black Gold o tloušťce 2,3 mm, jehož funkcí je zpevnění karoserie a utlumení vibrací kovu. Druhou vrstvu tvoří StP Blackton o tloušťce 4 mm, který omezuje šíření hluku. Jako poslední vrstvu jsme zvolili protihlukový materiál Noiseblock o tloušťce 2 mm. Tato poslední vrstva zabraňuje průchodu hluku do interiéru ze spodku auta. Kufr jsme odhlučnili stejně jako podlahu, s tím rozdílem, že jsme na podběhy použili antivibrační materiál StP Bomb Aero.
Fotografie z průběhu montáže
Materiál použitý při montáži
Produkt | Množství | Cena | Celkem | |
---|---|---|---|---|
Neoprene 10 | 1 ks | 290 Kč | 290 Kč | |
STP Biplast 10 | 16 ks | 180 Kč | 2 880 Kč | |
STP Black Gold | 22 ks | 120 Kč | 2 640 Kč | |
STP Black Silver | 14 ks | 90 Kč | 1 260 Kč | |
STP Blackton | 4 ks | 390 Kč | 1 560 Kč | |
STP Bomb Aero | 3 ks | 350 Kč | 1 050 Kč | |
STP Madeline páska | 8 ks | 30 Kč | 240 Kč | |
STP Noise Block | 11 ks | 129 Kč | 1 419 Kč | |
Časová náročnost: | 28 hodiny | |||
Celková cena | 42 279Kč |