Peugeot 308 je zánovní model, který jako nové auto patří do střední nižší třídy, kde se často nedbá na kvalitní odhlučnění. V důsledku toho je hluk v těchto typech vozidel poměrně vysoký, což negativně ovlivňuje komfort jízdy. Tento hluk je způsoben zejména nedostatečnou izolací dveří, hlukem od spodní části auta a vibracemi od podvozku, což může při delší jízdě způsobovat únavu a zhoršení celkové kvality jízdy.
Majitel Peugeotu 308 se proto rozhodl pro kompletní odhlučnění vozidla balíčkem Premium Plus, aby zajistil maximální pohodlí a ticho v kabině. Tento balíček zahrnuje pokročilé odhlučnění všech hlavních částí interiéru s výjimkou střechy, která obsahuje střešní okno. Použití moderních antivibračních a akustických materiálů přispívá k výraznému snížení hluku a vibrací, což zlepšuje celkový zážitek z jízdy pro řidiče i spolujezdce.
3 technici
2 dny
Fotodokumentace
Odhlučnění dveří
Odhlučnění dveří bylo realizováno pomocí antivibračního materiálu na vnitřní plech, což podstatně snížilo hlučnost přenášenou do interiéru díyk zpevnění plechu. Vnitřní část pelchu byla taktéž izolovaná antivibračním amteriálem pro zpevnění a vylepšení ozvučnice pro integrovaný audio system. Na tapecírung byla aplikována akustická pěna, která účinně eliminuje vysokofrekvenční zvuky. Použití kombinace antivibračních a akustických materiálů významně redukuje vibrace a zároveň zlepšuje akustickou pohodu uvnitř vozidla, což ocení zejména řidiči při dlouhých cestách.
Odhlučnění podlahy
Podlaha Peugeotu 308 byla odhlučněna ve třech vrstvách. První vrstva je tvořena antivibračním materiálem, který potlačuje vibrace způsobené provozem podvozku. Na tuto vrstvu byla aplikována vrstva akustického materiálu, která tlumí hluk od silnice, a třetí vrstvu tvoří protihluková izolace pro dosažení maximálního útlumu hluku. Tento postup výrazně zlepšuje izolaci jak od silnice, tak od podvozku, což má za následek tišší kabinu a zvýšený komfort během jízdy. Zlepšení izolace také pomáhá udržet optimální teplotní komfort uvnitř vozidla.
Odhlučnění kufru
Odhlučnění kufru probíhalo obdobně jako u podlahy. Nejprve byla aplikována vrstva antivibračního materiálu, následovala vrstva akustického materiálu a protihlukové izolace pro maximální útlum hluku. Na boční strany kufru a vnitřní podběhy byla použita akustická pěna, která zlepšuje izolaci a zajišťuje lepší akustickou pohodu. Tímto způsobem bylo dosaženo podstatného snížení hluku od zadních kol a podvozku, což výrazně přispívá k tichu v kabině a zlepšení pohodlí cestujících.
Odhlučnění podběhů
Podběhy byly odhlučněny použitím antivibračního amteriálu a speciální akustické pěny, která nesaje vodu a poskytuje dlouhodobou ochranu před vlhkostí. Dále byl na plastové podběhy aplikován antivibrační materiál, který snižuje hluk od kol a podvozku. Tato kombinace materiálů výrazně redukuje hluk a přispívá ke zvýšení pohodlí během jízdy, zejména na nerovných vozovkách, kde je přenos vibrací výraznější.
Výsledek
Po provedené montáži balíčku Premium Plus je interiér Peugeotu 308 podstatně tišší, vibrace byly výrazně redukovány a komfort během jízdy se zvýšil. Dlouhodobé přínosy této úpravy zahrnují lepší ochranu jednotlivých komponentů vozidla, zvýšení akustické kvality interiéru pro případný audio upgrade a snížení únavy způsobené hlukem během dlouhých cest. Kompletní odhlučnění (s výjimkou střechy) zajišťuje klidnější a příjemnější jízdu pro řidiče i spolujezdce, a představuje investici, která se dlouhodobě vyplatí, neboť zvyšuje komfort vozidla.
Produkt | Množství | Cena | Celkem |
Termoakustický materiál Neoprene 3 | 3 ks | 230 Kč | 690 Kč |
Akustický materiál STP Biplast 10 | 17 ks | 220 Kč | 3740 Kč |
Antivibrační materiál STP Black Gold | 36 ks | 150 Kč | 5400 Kč |
Antivibrační materiál STP Black Silver | 16 ks | 130 Kč | 2080 Kč |
Akustický materiál STP Blackton 4 | 17 ks | 140 Kč | 2380 Kč |
Textilní páska STP Madeline | 5 ks | 49 Kč | 245 Kč |
Protihlukový materiál STP Noise Block | 8 ks | 149 Kč | 1192 Kč |
Máte zájem o podobnou montáž? Napište nám.
Odesláním souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.