S touto Škodou Octavií III ve výbavě L&K k nám dorazil jeden z mnoha nespokojených zákazníků, kterému absolutně nevyhovovalo pohodlí v jeho autě při cestách po dálnici a rezonance při poslechu hudby, které naprosto kazily zvukový projev i tak nepříliš povedeného systému Canton. Canton a jeho kvalita je však kapitola sama o sobě. Abychom našemu nešťastnému zákazníkovi maximálně zpříjemnili jízdu ve voze, pustili jsme se do jeho kompletního odhlučnění. Spolu s tím si majitel přál namontovat záznamovou kameru do přední i zadní části auta.
Jak už u nás bývá zvykem, podlahu a spodní část kufru vozu jsme odhlučnili třemi vrstvami materiálu. Jako základ, jenž má za úkol zamezit šíření vibrací, jsme použili antivibrační materiál StP Black Gold 2,3 mm, který vede ke zjemnění nárazů kol a zmírnění celkových vibrací auta. Druhou vrstvu tvoří akustický materiál StP Blackton 4,0 mm, který zabraňuje šíření akustických frekvencí hluku. Nakonec jsme jako třetí vrstvu tohoto sendviče použili materiál StP Noiseblock 2,0 mm. Ten brání hluku proniknout do interiéru auta.
V rámci odhlučnění kufru jsme namísto StP Noiseblock použili další, nadýchanější akustickou pěnu StP Biplast 10, která vyplní vzduchové bubliny mezi tapecem a karoserií, čímž v maximální možné míře potlačí šíření hluku v prostoru bez výplně. Další část vozidla, kterou se zákazníci občas bojí odhlučňovat, je střecha, byť se jedná o velice důležitou část vozu. Tyto obavy jsou vcelku opodstatněné, ale pokud svůj vůz svěříte do rukou profesionálů, není se čeho bát. Musíme totiž brát v potaz, že je střecha největší a nejvíce rezonující plochou vozu. Obzvláště to platí u kombíků. Pokud ta není antivibračním materiálem ani políbená, při jízdě ve velkých rychlostech, přejezdech kolejí, jízdě po kočičích hlavách vydává zvuk v určitém frekvenčním rozsahu, který možná neslyšíte, ale který významně přispívá k nárůstu celkové míry hluku ve voze.
Proto jsme ji kompletně celou odhlučnili antivibračním materiálem StP Black Gold, zatímco jako druhou vrstvu jsme použili klasický StP Biplast 10, čímž jsme dosáhli maximálního možného efektu. Dveře jsme odhlučnili klasickým způsobem, a to ve třech vrstvách. Nejprve jsme aplikovali antivibrační pláty StP Black Gold na vnější plech, poté jsme polepili vnitřní materiálem StP Black Silver. Tapecírunky jsme jako obvykle odhlučnili akustickou pěnou StP Biplast 10. Nakonec jsme přistoupili k odhlučnění kapoty, kterou jsme polepili standardně dvěma vrstvami materiálu – antivibračním StP Black Gold a termoakustickým Neoprene 10, což vedlo k celkovému snížení hluku. Toto řešení také pomáhá udržovat stálou teplotu motoru.
Fotografie z průběhu montáže
Materiál použitý při montáži
Produkt | Množství | Cena | Celkem | |
---|---|---|---|---|
Neoline X53 záznamová kamera | 1 ks | 7 230 Kč | 7 230 Kč | |
Neoprene 10 | 2 ks | 290 Kč | 580 Kč | |
Neoprene 3 | 2 ks | 180 Kč | 360 Kč | |
STP Biplast 10 | 26 ks | 180 Kč | 4 680 Kč | |
STP Black Gold | 52 ks | 120 Kč | 6 240 Kč | |
STP Black Silver | 12 ks | 90 Kč | 1 080 Kč | |
STP Blackton 4 | 33 ks | 110 Kč | 3 630 Kč | |
STP Bomb Aero | 6 ks | 350 Kč | 2 100 Kč | |
STP Madeline páska | 5 ks | 30 Kč | 150 Kč | |
Časová náročnost: | 35 hodiny | |||
Celková cena | 62 225Kč |