Škoda Octavia třetí generace se obecně jeví jako velmi povedený počin této mladoboleslavské automobilky. Toto v mnoha směrech skvělé auto si lidé brzy velmi oblíbili, ale po nějaké době se zjistilo, že všechny vozy mají jeden obrovský nedostatek – nedostatečně kvalitní odhlučnění. Z tohoto důvodu jsou u nás na dílně Škodovky této generace pravidelnými hosty, přičemž často jezdí také na nové ozvučení. Ani to totiž v originálu není úplný zázrak. Už vůbec se Škodě nepodařila příplatková výbava Canton, kterou taktéž upravujeme a vylepšujeme zvuk, ale o tom vám povíme u jiné montáže. Abychom snížili hluk ve vozidle, provedli jsme odhlučnění kompletně celého spodku vozu včetně všech dveří. Pro maximální potlačení pazvuků od vozovky je nutné odhlučnit jak kompletně celou podlahu a kufr, tak i podběhy. V rámci ošetření podběhů se volí varianta odhlučnění kovové části auta materiálem StP Bomb o tloušťce 4,2 mm, který je naprostou špičkou ve své kategorii a pyšní se největším akustickým ztrátovým činitelem. Jako druhou vrstvu obvykle volíme speciální materiál Neoprene o tloušťce 6 mm nebo 3 mm – ta se vždy určí podle toho, kolik prostoru je mezi krytem podběhu a samotným podběhem. Pokud se v zadní části podběhu nachází látkový kryt, odhlučňujeme pouze kovovou část, a to ve dvou krocích. Přední podběhy jsou většinou plastové, proto na plast aplikujeme ještě jednu tenčí antivibrační vrstvu – StP Silver o tloušťce 2,0 mm. Pokud na to máme prostor, použijeme i Neoprene 3,0 mm. Kovová část předních podběhů se odhlučňuje stejným způsobem, jak v zadní části vozu. Pro odhlučnění podlahy a kufru v drtivé většině případů využíváme tři vrstvy odhlučnění. Jako základ používáme antivibrační materiál StP Gold 2,3 mm, který potlačuje vibrace kovové konstrukce auta a redukuje šíření hluku díky celkově větší bytelnosti konstrukce. Druhou vrstvu tvoří akustická stlačená pěna o tloušťce 4,0 mm, která hluk rozštěpuje, zatímco jako třetí vrstvu používáme speciální protihlukový materiál StP Noiseblock s tloušťkou 2,0 mm, který brání hluku proniknout do kabiny auta. Díky této kombinaci docílíme mimořádně kvalitního odhlučnění auta s maximálním možným efektem. Pro odhlučnění dveří používáme vždy standardní postup – ať už jde o snížení hluku nebo ozvučení, provádíme jej vždy ve třech vrstvách, a to antivibračním materiálem na vnější kov dveří a vnitřní plech a akustickou pěnou na samotný tapec dveří.
Fotografie z průběhu montáže
Materiál použitý při montáži
Produkt | Množství | Cena | Celkem | |
---|---|---|---|---|
MDF podložky 165mm - Škoda / VW / Seat | 2 ks | 279 Kč | 558 Kč | |
Neoprene 3 | 3 ks | 180 Kč | 540 Kč | |
Reproduktory DLS M6.2 | 2 ks | 2 990 Kč | 5 980 Kč | |
STP Biplast 10 | 22 ks | 180 Kč | 3 960 Kč | |
STP Black Gold | 51 ks | 120 Kč | 6 120 Kč | |
STP Black Silver | 11 ks | 90 Kč | 990 Kč | |
STP Blackton 4 | 31 ks | 110 Kč | 3 410 Kč | |
STP Bomb Aero | 4 ks | 350 Kč | 1 400 Kč | |
STP Madeline páska | 4 ks | 30 Kč | 120 Kč | |
STP Noise Block | 16 ks | 129 Kč | 2 064 Kč | |
Časová náročnost: | 30 hodiny | |||
Celková cena | 43 292Kč |