Víte, co se stane, když k originálnímu autorádiu namísto reproduktorů připojíte běžný zesilovač nebo signálový procesor? Většina továrních autorádií v dnešních vozech zahajuje při spuštění složité diagnostické postupy, aby zjistila možnou závadu nebo detekovala, zda jsou připojeny reproduktory. Pokud autorádio zjistí chybu, mohou se vyskytnout následující problémy:
- Chybová hlášení uložená v CPU vozidla
- Mohou chybět některé funkce
- Výstupy reproduktorů se vypnou (= žádný zvuk)
Co z toho plyne? Aby mohl správně fungovat, musí se připojený zesilovač/signálový procesor chovat jako typické reproduktory. Jinými slovy, musí generovat podobnou zátěž!
Tento problém se někdy řeší tak, že se vezme několik výkonných rezistorů (alespoň 10W), které se paralelně připojí k vysokoúrovňovým reproduktorovým výstupům zesilovače nebo signálového procesoru.
Nevýhody takovéhoto řešení jsou však zásadní a docela zřejmé:
- Jedná se o drahé řešení
- Vede ke snížení kvality zvuku v důsledku vyššího zkreslení signálu originálního autorádia
- Vyžaduje dodatečný prostor
- Je náročné na montáž
- Generuje dodatečné teplo, které je třeba odvádět, aby se zabránilo přehřátí systému
- Představuje zbytečnou zátěž pro autorádio a odebírá spoustu proudu. To je špatná zpráva zejména pro uživatele, kteří pro napájení plug & play zesilovačů chtějí používat originální kabelové svazky ve vozidle
V Audiotec Fischer jsou si toho dobře vědomi, a tak navrhli okruh, jenž se nedávno představil již v 3. generaci – ADEP.3. Najdete jej jak v zesilovačích prémiové značky Helix, tak v plug & play komponentech značky Match.
Advanced Diagnostics Error Protection 3 v kostce
Třetí generace hardwarového a softwarového obvodu ADEP z dílny vývojářů z mateřské firmy Audiotec Fischer generuje dynamickou, variabilní zátěž, vzhledem k čemuž je schopná se vyhnout výše popsaným problémům při zapojení zesilovače nebo signálového procesoru přímo na originální autorádio z výroby.
Při nízkých úrovních je vstupní impedance zařízení s ADEP.3 dostatečně nízká na to, aby účinně „oklamala“ diagnostiku reproduktorů v dnešních autorádiích. V závislosti na hlasitosti rádia se obvod ADEP.3 dynamicky přizpůsobuje aktuálním podmínkám, aby se autorádio zbytečně nepřetěžovalo. Právě z toho důvodu je snížená spotřeba energie rádia skutečným přínosem pro zesilovače MATCH typu Plug & Play, pokud jsou tyto napájeny přímo z továrního kabelového svazku autorádia.
Výhody ADEP.3 v kostce:
- Umožňuje vyhnout se hlášením o chybách v paměti chyb vozu
- Zachovává funkce, např. fader
- Zajišťuje nejlepší možnou kvalitu zvuku
- Zbytečně nepřetěžuje výstupy reproduktorů originálního autorádia
- Umožňuje dokonalou integraci s tovární audio výbavou vozu bez dodatečných nároků na montáž
Novou generaci obvodu ADEP – ADEP.3 najdete mimo jiné v: