Jak snížit aerodynamický hluk v autě?

S problémem nadměrné hlučnosti ve svých vozech se na nás obrací stále více zákazníků. Nejde přitom pouze o celkově špatnou izolaci z výroby, kterou potlačujeme kompletním odhlučněním auta. U spousty modelů a možná trochu překvapivě i u těch novějších je velký problém hluk od oken. Právě proto jsme se na tento problém rozhodli soustředit a díky novým technologiím se nám podařilo razantně potlačit také tento typ hluku.

Jako první krok určitě doporučujeme řádně odhlučnit dveře, a to ve třech nebo pro lepší efekt ve čtyřech vrstvách. Pokud použijeme tu nejúčinnější metodu počítající se čtyřmi vrstvami, práce budou probíhat s využitím následujících materiálů a v následujícím pořadí. 

Odhlučnění dveří

Po rozebrání dveří se zaměříme na vnější plech, kde jako první vrstvu použijeme antivibrační materiál StP Black Gold o tloušťce 2,3 mm. Ten zamezuje vlnění plechu a tedy tlumí jeho rezonance.

dvere_antivibracni_material

Jako druhou vrstvu na již aplikovaný materiál po odmaštění aplikujeme protihlukový sendvičový materiál CTK Multimat Pro o tloušťce 5,5 mm, který slouží jako bariéra zamezující průniku hluku z venku a nesaje vodu, proto nehrozí plíseň ve dveřích.

dvere_protihlukovy_material

Třetí vrstvu, a to antivibrační materiál StP Black Silver o tloušťce 1,8-2,0mm, již aplikujeme na vnitřní plech vozidla za účelem zpevnění dveří a současně jejich uzamčení, díky čemuž budou poskytovat také lepší akustické vlastnosti při poslechu hudby.

Poslední vrstva se aplikuje na samotný tapec dveří. Jedná se o akustickou pěnu StP Biplast 10 o tloušťce 10mm, která vytvoří akustickou stěnu pro zamezení průniku hluku zvenčí. Tato stěna v praxi zachytává rámus, jemuž se podařilo projít předchozími třemi vrstvami.

dvere_vnitrni_antivibracni_a_akustika

Redukce aerodynamického hluku

Další krok spočívá v redukci samotného aerodynamického hluku. Tu provádíme s využitím nových těsnících gum, které aplikujeme do originální těsnící gumy, která je ve voze už z výroby a v níž je spousta místa. Jedná se o 6mm nebo 8mm gumu od značky StP, jež díky své tloušťce vymezí vzduchovou bublinu v těsnění a při zavření dveří se tím vytvoří o dost menší mezera. Pro zdokonalení jako druhý krok můžeme spoje dveří s karoserii utěsnit další těsnící gumou, ale v tomto případě se již jedná o nalepovací pětikomorovou gumu, která se aplikuje na samotnou karoserii auta po obvodu dveří hned u originálního těsnění. Aplikací této gumy významně omezíme proudění vzduchu skrz dveře ve vyšších rychlostech, které generuje nepříjemné „zafukování“ za jízdy.

seal_cord_08

Zbytky těsnicích gum po montáží nejsou vidět.

Díky těmto technologiím již ve voze nebudete cítit profukování a zbavíte se nepříjemného svištění od oken za jízdy po dálnici ve vyšších rychlostech. POZOR! Aplikace těsnicích gum do originálního těsnění není možná u všech značek a modelů aut!

seal_dvere_1

Pokud si nejste jistí tím, že montáž zvládnete sami, můžete se obrátit na naše odborníky telefonicky na 774 195 533 nebo napsat na info@2din.cz, kde si dohodnete termín odhlučnění dveří a redukce aerodynamického hluku ve vašem voze.