S problémem nadměrné hlučnosti ve svých vozech se na nás obrací stále více zákazníků. Nejde přitom pouze o celkově špatnou izolaci z výroby, kterou potlačujeme kompletním odhlučněním auta. U spousty modelů a možná trochu překvapivě i u těch novějších je velký problém hluk od oken. Právě proto jsme se na tento problém rozhodli soustředit a díky novým technologiím se nám podařilo razantně potlačit také tento typ hluku.
Jako první krok určitě doporučujeme řádně odhlučnit dveře, a to ve třech nebo pro lepší efekt ve čtyřech vrstvách. Pokud použijeme tu nejúčinnější metodu počítající se čtyřmi vrstvami, práce budou probíhat s využitím následujících materiálů a v následujícím pořadí.
Odhlučnění dveří
Po rozebrání dveří se zaměříme na vnější plech, kde jako první vrstvu použijeme antivibrační materiál StP Black Gold o tloušťce 2,3 mm. Ten zamezuje vlnění plechu a tedy tlumí jeho rezonance.
Jako druhou vrstvu na již aplikovaný materiál po odmaštění aplikujeme protihlukový sendvičový materiál CTK Multimat Pro o tloušťce 5,5 mm, který slouží jako bariéra zamezující průniku hluku z venku a nesaje vodu, proto nehrozí plíseň ve dveřích.
Třetí vrstvu, a to antivibrační materiál StP Black Silver o tloušťce 1,8-2,0mm, již aplikujeme na vnitřní plech vozidla za účelem zpevnění dveří a současně jejich uzamčení, díky čemuž budou poskytovat také lepší akustické vlastnosti při poslechu hudby.
Poslední vrstva se aplikuje na samotný tapec dveří. Jedná se o akustickou pěnu StP Biplast 10 o tloušťce 10mm, která vytvoří akustickou stěnu pro zamezení průniku hluku zvenčí. Tato stěna v praxi zachytává rámus, jemuž se podařilo projít předchozími třemi vrstvami.
Redukce aerodynamického hluku
Další krok spočívá v redukci samotného aerodynamického hluku. Tu provádíme s využitím nových těsnících gum, které aplikujeme do originální těsnící gumy, která je ve voze už z výroby a v níž je spousta místa. Jedná se o 6mm nebo 8mm gumu od značky StP, jež díky své tloušťce vymezí vzduchovou bublinu v těsnění a při zavření dveří se tím vytvoří o dost menší mezera. Pro zdokonalení jako druhý krok můžeme spoje dveří s karoserii utěsnit další těsnící gumou, ale v tomto případě se již jedná o nalepovací pětikomorovou gumu, která se aplikuje na samotnou karoserii auta po obvodu dveří hned u originálního těsnění. Aplikací této gumy významně omezíme proudění vzduchu skrz dveře ve vyšších rychlostech, které generuje nepříjemné „zafukování“ za jízdy.
Zbytky těsnicích gum po montáží nejsou vidět.
Díky těmto technologiím již ve voze nebudete cítit profukování a zbavíte se nepříjemného svištění od oken za jízdy po dálnici ve vyšších rychlostech. POZOR! Aplikace těsnicích gum do originálního těsnění není možná u všech značek a modelů aut!
Pokud si nejste jistí tím, že montáž zvládnete sami, můžete se obrátit na naše odborníky telefonicky na 774 195 533 nebo napsat na info@2din.cz, kde si dohodnete termín odhlučnění dveří a redukce aerodynamického hluku ve vašem voze.