Volkswagen Golf 7 je jedním z nejoblíbenějších vozů své třídy, ať už díky své spolehlivosti, designu, nebo výbornému poměru cena/výkon. Přesto má jeden zásadní nedostatek, který si majitelé tohoto modelu často uvědomují až po delším užívání – nedostatečné odhlučnění. I když výrobci zajišťují určitou úroveň izolace, ta v základní verzi zdaleka neodpovídá potřebám moderního řidiče. Hluk z motoru, pneumatik nebo okolního provozu snadno proniká do kabiny, což může být rušivé zejména při delších jízdách. Tento nedostatek může negativně ovlivnit i akustický zážitek z audiosystému, kdy vibrace a rezonance plechů zhoršují kvalitu přehrávané hudby. Z tohoto důvodu se stále více majitelů vozů rozhoduje pro dodatečné odhlučnění, které výrazně zvyšuje komfort při jízdě a zlepšuje celkový pocit z vozu.
Pro tento projekt jsme zvolili balíček Premium Plus, který představuje špičku v oblasti odhlučnění vozidel. Tento balíček zajišťuje odhlučnění v maximálním rozsahu a výrazně snižuje hluk, vibrace i nepříjemné zvuky z vnějšího prostředí. V případě tohoto Golfu jsme se zaměřili na všechny klíčové oblasti kromě stropu, protože vozidlo bylo vybaveno střešním oknem.
2 dny
Fotodokumentace
Odhlučnění podlahy
Podlaha vozu je jednou z nejdůležitějších částí, kde dochází k největšímu přenosu hluku a vibrací, zejména od podvozku a kol. Odhlučnění podlahy jsme proto provedli třemi vrstvami speciálních materiálů. První vrstva byla tvořena antivibračním materiálem, který má za úkol eliminovat vibrace přenášené od motoru, výfuku a jízdního povrchu. Tento materiál zpevňuje karoserii a brání rezonancím, které vytváří nepřijemné frekvence pro lidské ucho a pronikají do interiéru.
Druhá a třetí vrstva se skládají ze sendvičového materiálu, který kombinuje akustickou pěnu s protihlukovým materiálem. Tato kombinace nejen výrazně snižuje přenos hluku z vozovky, ale také zlepšuje celkovou akustiku ve vozidle. Díky tomuto postupu se interiér vozu stal výrazně klidnějším a komfortnějším. I při vyšších rychlostech a na hrubém povrchu je nyní slyšet podstatně méně než dříve. Zvýšený komfort při jízdě ocení zejména ti, kteří tráví za volantem delší dobu.
Odhlučnění dveří
Odhlučnění dveří je klíčové nejen z hlediska snížení vnějšího hluku, ale také pro zlepšení poslechu audiosystému. Při montáži jsme se zaměřili na jak vnější plechovou část dveří, tak i na jejich vnitřní obložení. Vnější část dveří byla ošetřena antivibračním materiálem, který zpevnil plech a minimalizoval rezonance. Tato vrstva je důležitá pro zajištění pevnosti a zabránění vibracím, které by jinak negativně ovlivňovaly kvalitu zvuku uvnitř vozu. Podobným způsobem, jsme aplikovali tenčí antivibrační materiál na vnitřní část plechu pro zpevnění konstrukce dveří, vytvoření kvalitnější ozvučnice pro reproduktory a zároven zabranění rezonancím.
Vnitřní část dveřních panelů jsme pokryli akustickou pěnou, která má vynikající schopnost absorbovat zvukové vlny a izolovat kabinu od okolního hluku. Díky této vrstvě se nejen výrazně snížil hluk pronikající do vozu, ale také se zlepšila celková kvalita zvuku z reproduktorů. Audiosystém nyní hraje čistěji a bez rušivých vibrací.
Odhlučnění kufru
Pro odhlučnění zavazadlového prostoru jsme použili stejnou metodiku jako u podlahy. První vrstva byla tvořena antivibračním materiálem, který zamezuje přenosu vibrací od zadní nápravy a výfukového systému. Tato vrstva zpevňuje konstrukci vozu a brání tomu, aby do interiéru pronikaly nepříjemné rezonance a vribrace.
Následovaly dvě vrstvy sendvičového materiálu, který kombinuje akustickou a protihlukovou izolaci. Samotné podběhy v interiérové části byly ošetřené akustickou pěnou o tloušťce 10mm. Tyto kroky, zajistily výrazné snížení hluku, který by jinak pronikal zespodu vozu, zejména od zadních kol. Odhlučnění kufru je zvláště důležité pro cestující, jelikož vozidla typu kombi nebo hatchback mají volný prostor pro šíření hluku z kufru do interiéru auta.
Odhlučnění podběhů
Exteriérové části vozu, konkrétně podběhy, byly taktéž důkladně ošetřeny. Na kovové podběhy jsme aplikovali antivibrační materiál, který má za úkol snížit vibrace. Tento materiál zpevňuje kovovou konstrukci a eliminuje rezonance, které by mohly přecházet do interiéru vozu.
Na plastové podběhy jsme aplikovali speciální sendvičový materiál, který se skládá ze dvou vrstev – protihlukové a akustické izolace, která neabsorbuje vodu. Tento materiál nejenže tlumí hluk, ale také zajišťuje dlouhodobou odolnost. Díky tomuto postupu v kombinaci odhlučnění kufru a podlahy, jsme dosáhli významného snížení hluku od kol.
Závěr
Tato instalace balíčku Premium Plus přinesla našemu zákazníkovi zcela nový zážitek z jízdy. Nejenže se interiér vozu stal mnohem tišším, ale také se zlepšila kvalita audiosystému. Výsledkem je komfortní a tiché prostředí, které ocení každý majitel vozu Volkswagen Golf 7a nejen.
Produkt | Množství | Cena | Celkem |
Termoakustický materiál STP AeroFlex 10 | 1 ks | 350 Kč | 350 Kč |
Akustický materiál STP Biplast 10 | 8 ks | 220 Kč | 1760 Kč |
Antivibrační materiál STP Black Gold | 35 ks | 150 Kč | 5250 Kč |
Antivibrační materiál STP Black Silver | 10 ks | 130 Kč | 1300 Kč |
Textilní páska STP Madeline | 5 ks | 49 Kč | 245 Kč |
Protihlukový materiál STP Qattara | 20 ks | 249 Kč | 4980 Kč |
Protihlukový materiál STP Sonora | 4 ks | 150 Kč | 600 Kč |
Máte zájem o podobnou montáž? Napište nám.
Odesláním souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.