Pokud si kupujete drahé nebo středně drahé vozidlo, jako například tento VW Passat B8, tak bohužel nemáte vůbec žádnou jistotu, že za tu cenu dostanete vůz schopný tiché a nerušivé jízdy po dálnici ve vyšších rychlostech. Stejně tak nevíte, jestli dveře vozu nebudou rezonovat při poslechu vaší oblíbené hudby. Pravdou je, že je VW Passat B8 stejně jako Škoda Superb III na svou třídu poměrně hlučným vozidlem, vzhledem k čemuž tyto auta poměrně často vídáme na naší montážní dílně. Jelikož tento vůz z hlediska určitých parametrů pohodlí zákazníkovi absolutně nevyhovoval, obrátil se na nás s prosbou o kompletní odhlučnění.
Abychom zabránili rezonancím dveří, odhlučnili jsme všechny dveře jak antivibračním materiálem, tak akustickou pěnou. Jako první vrstvu jsme použili antivibrační materiál StP Black Gold, kterým jsme ošetřili vnější plech dveří. Pro další zpevnění jejich konstrukce jsme na jejich vnitřní plech aplikovali další antivibrační vrstvu, a to StP Black Silver. Abychom zabránili rezonancím, olepili jsme tapecírunk dveří speciální akustickou pěnou s vysokou účinností. Zároveň jsme také prostřednictvím speciální pásky Madeline olepili určité plastové prvky tapece, abychom je oddělili od kovu.
Podlahu jsme v tomto případě odhlučnili dvěma vrstvami materiálu, a to z toho důvodu, že gumová pěna koberce byla příliš tlustá. I pouze se dvěma vrstvami se koberec vracel na své místo velice obtížně. Jako první vrstvu jsme použili opět antivibrační materiál StP Black Gold, zatímco druhou vrstvu tvoří StP Blackton. Kufr vozidla jsme odhlučnili podobným způsobem, s tím rozdílem, že jsme na jeho dně objevili trochu vody. Z tohoto důvodu jsme jako druhou vrstvu zvolili materiál Neoprene. U bočnic a vnitřních podběhů jsme jako druhou vrstvu aplikovali populární pěnu StP Biplast 10, která brání šíření hluku dál ve voze.
Navzdory tomu, že se obzvláště u kombíků jedná o velmi velkou rezonanční plochou, byla střecha u tohoto vozu z výroby odhlučněna pouze nějakým kartonem přilepeným lepidlem. Našim úkolem proto bylo odstranit originální pseudo odhlučnění a aplikovat jednu vrstvu plnohodnotného antivibračního materiálu StP Black Gold 2,3 mm, na kterou jsme nalepili akustický materiál StP Biplast 10, Díky tomu se střecha vozu odhlučnila maximálně efektivním způsobem.
Fotografie z průběhu montáže
Materiál použitý při montáži
Produkt | Množství | Cena | Celkem | |
---|---|---|---|---|
Neoprene 3 | 5 ks | 180 Kč | 900 Kč | |
Neoprene 6 | 3 ks | 240 Kč | 720 Kč | |
STP Biplast 10 | 32 ks | 180 Kč | 5 760 Kč | |
STP Black Gold | 63 ks | 120 Kč | 7 560 Kč | |
STP Black Silver | 17 ks | 90 Kč | 1 530 Kč | |
STP Blackton 4 | 16 ks | 110 Kč | 1 760 Kč | |
STP Madeline páska | 7 ks | 30 Kč | 210 Kč | |
STP Noise Block | 2 ks | 129 Kč | 258 Kč | |
Sleva | 1 ks | 4873 Kč | 4 873 Kč | |
Časová náročnost: | 35 hodiny | |||
Celková cena | 35 000 Kč |