Když je řeč o audio systémech v automobilech a způsobech, jak ovládat jejich hlasitost, existují vesměs dvě možnosti:
Hlasitost se mění u zdroje signálu (např. autorádio/hlavní jednotka)
Jedná se o nejčastější způsob, který je však problematický, jakmile zvuku stojí v cestě další digitální signálový procesor. Plné rozlišení DSP lze využít pouze tehdy, když je hlasitost zdroje nastavena na maximum. V opačném případě se zvuk může částečně „ztrácet“ – při velmi nízkých úrovních hlasitosti zvuk postrádá přesnost. K těmto ztrátám však může dojít i když v cestě signálu mezi hlavní jednotkou a zesilovačem nestojí žádný DSP procesor, protože většina dnešních autorádií zahrnuje funkci digitálního ovládání hlasitosti, která má při nízkých úrovních hlasitosti rovněž negativní vliv na čtení signálu.
Hlasitost se nastavuje v digitálním signálovém procesoru (DSP)
V tomto případě zdroj signálu dodává signál v plném rozsahu, aby DSP v jeho cestě mohl pracovat za co nejlepších podmínek bez sebemenších ztrát, např. během AD konverze. Dálkový ovladač připojený k DSP pak bude zodpovědný za nastavení hlasitosti uvnitř signálového procesoru v digitální doméně, nicméně i to může mít mírně negativní dopad na kvalitu zvuku.
Zeptejte se nás
Odesláním souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.