DiSAC – Digital Signal Analog Controlled

Když je řeč o audio systémech v automobilech a způsobech, jak ovládat jejich hlasitost, existují vesměs dvě možnosti:

Hlasitost se mění u zdroje signálu (např. autorádio/hlavní jednotka)

Jedná se o nejčastější způsob, který je však problematický, jakmile zvuku stojí v cestě další digitální signálový procesor. Plné rozlišení DSP lze využít pouze tehdy, když je hlasitost zdroje nastavena na maximum. V opačném případě se zvuk může částečně „ztrácet“ – při velmi nízkých úrovních hlasitosti zvuk postrádá přesnost. K těmto ztrátám však může dojít i když v cestě signálu mezi hlavní jednotkou a zesilovačem nestojí žádný DSP procesor, protože většina dnešních autorádií zahrnuje funkci digitálního ovládání hlasitosti, která má při nízkých úrovních hlasitosti rovněž negativní vliv na čtení signálu.

Obrázek

Hlasitost se nastavuje v digitálním signálovém procesoru (DSP)

V tomto případě zdroj signálu dodává signál v plném rozsahu, aby DSP v jeho cestě mohl pracovat za co nejlepších podmínek bez sebemenších ztrát, např. během AD konverze. Dálkový ovladač připojený k DSP pak bude zodpovědný za nastavení hlasitosti uvnitř signálového procesoru v digitální doméně, nicméně i to může mít mírně negativní dopad na kvalitu zvuku.

Obrázek

Zeptejte se nás

Povinné pole
Povinné pole

Odesláním souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Vaše zpráva byla úspěšně odeslána.
Vyplňte všechna povinná pole.